26 Jun 2014

JAM TAWAF DIMANA KELEBIHANNYA?


DALAM arus kemodenan ini dan dengan peningkatan taraf pendidikan, ramai ibu bapa mulai sedar tentang kepentingan penggunaan otak kanan berbanding dengan hanya tertumpu pada otak kiri sahaja.

Atas kesedaran ini, banyak kajian telah dilakukan untuk meningkatkan penggunaan otak kanan, bermula seawal peringkat usia kanak-kanak.

Penggunaan otak kanan yang seimbang dengan otak kiri dapat membantu kanak-kanak mengoptimumkan potensi diri dalam proses pembelajaran dengan lebih berkesan.

Sehubungan itu, terapi berkonsepkan hukum pusingan tawaf telah dilaksanakan hasil daripada kajian berasaskan hukum pergerakan alam yang berputar arah lawan jam iaitu dari kanan ke kiri.
Antara ciptaan manusia yang telah menggunakan prinsip ini adalah radar, bom atom, barangan multimedia (seperti CD, VCD, DVD dan Blue Ray Player), piring hitam, kaset, kipas siling dan lain-lain. Jika ciptaan tersebut digunakan mengikut arah jam, ia tidak dapat berfungsi dengan sempurna. Malah tanpa disedari, sukan lumba lari turut menggunakan konsep ini.

Kajian metafizik mendapati terapi jenis ini akan menghasilkan banyak tenaga dan kekuatan berbanding dengan pergerakan ikut arah jam.

Salah satu terapi yang mudah digunakan mengikut hukum ini adalah penggunaan jam tawaf. Melalui jam tawaf ini, pengguna akan dilatih dengan melihat susunan nombornya secara terbalik.

Keadaan ini akan mengimbangi sistem otak serta merangsang daya tumpuan seseorang. Keseimbangan kedua-dua hemisfera otak kiri dan kanan ini akan membantu pengawalan tekanan perasaan.

Hal ini akan meningkatkan daya keyakinan dan semangat kanak-kanak. Secara tidak langsung, ini akan mengekalkan potensi diri yang paling optimum. Kekuatan inilah yang akan menjadikan mereka lebih berjaya, malah luar biasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan